hunyadi_kreta.png kossuth_kreta.png mora_kreta1.png
okoiskola.png allatbarat_iskola.png
boldog.png tehetseg.png
palyazat3.png hatartalanul logo
A kép nem elérhető
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Cím: 3770 Sajószentpéter, Kossuth L. út 195.
Tel.: +36-48/521-088
"Kossuth Lajos Általános Iskola Tanulóiért" Alapítvány
Adószám: 18417401-1-05
Hunyadi Mátyás Tagiskola
A kép nem elérhető
Cím: 3770 Sajószentpéter, Vörösmarty u. 1.
Tel.: +36-48/521-092
"Hunyadi 1997" Alapítvány
Adószám: 18428133-1-05
Móra Ferenc Tagiskola
Cím: 3770 Sajószentpéter,Móra F. u. 1.
Tel.: +36-48/521-080
A kép nem elérhető
"Móra 1986." Alapítvány
Adószám: 18418835-1-05
Arrow
Arrow
PlayPause
Slider

SpaceBuzz

SPACEBUZZ 10-11. küldetés

🌍☀️🚀🪐🌠

SpaceBuzz 10. küldetése a környezetvédelemről szólt. Megbeszéltük, hogy mi is tehetünk valamit és segíthetünk a Földünk környezetének védelmében, ami nagy hatással lehet az éghajlatra . Bolygónk helyzete válságos: szennyezettek a vizeink, az erdők kipusztultnak, Földünk éghajlata változik, hőmérséklete növekszik. Mi, gyermekként abban tudunk segíteni, hogy felismerjük ezeket a jelenségeket, azokhoz vezető okokat, s csak ha kis lépésekben is, de teszünk érte valamit. A felismerést segítette, hogy elkészítettük az ökológiai lábnyomunkat nagy poszterre csoportmunkákban. Azt bemutatták, majd ötleteltünk, hogyan élhetnénk egy fenntarthatóbb életet., amit le is jegyeztek a munkafüzetükbe.
A 11. leckében ötleteket gyűjtöttünk egy olyan nap megszervezéséhez, amiben iskolánk minden tanulója kiveszi valamelyest a részét. Beszéltünk a biodiverzitásról, az ökológiai lábnyomról és a nulla szennyezésről is. Az újrahasznosítás témájában minden évben rajzpályázatot nyújtunk be egy környező hulladékfeldolgozó üzem felhívására.
Tavaly egy kisebb virágoskertet hoztunk létre, fát ültettünk, aminek gondozása folyamatos.
Iskolánk idei Móra- napi versenyét ehhez a témához igazítottuk: felsős csapatverseny, alsós olvasóverseny, előadók meghívása.
És hogy egy kicsit visszarepüljünk az űrbe, egy játszóházat szervezünk csillagászati témájú játékokkal, fotófallal fűszerezve.
 

SPACEBUZZ 8-9. küldetés

🌍☀️🚀🪐🌠

Space Buzz küldetésünk következő állomásán, a 8.leckében a Föld bolygónk változásait figyeltük meg. Megismerkedtünk az éghajlatváltozással, megfigyeltük, hogy ezek a változások milyen hatással vannak a Föld felszínére és az élővilágra.
A 9.leckében a klímaváltozásról tanultunk. Kísérlet útján felfedeztük, hogy az éghajlatváltozás és a hőmérséklet emelkedés milyen hatással lehet az ökoszisztémára. Megvizsgáltuk azt is , hogy mi okozza a hőmérséklet emelkedését. Változik-e Földünk éghajlata? Miért emelkedik a globális hőmérséklet? Miért változik az éghajlat? Milyen következtetést vonhatunk ebből le? Megannyi kérdésekre okosan válaszoltak a gyerekek. 🙂 🚀 🪐 🌠

 


SPACEBUZZ 7. küldetés

🌍☀️🚀🪐🌠

3.fejezet- A Föld környezete témakört kezdtük el ma a gyerekekkel.
A 7. küldetésünk címe:Az ökoszisztémák.
A gyerekek megismerkedtek az ökoszisztémákkal, az azon belüli összefüggésekkel. Megtanulták, hogy az ökoszisztémákon belüli változások hatással vannak a földi életre.
A foglalkozás 2.felében csoportmunka keretében adott szavak segítségével táplálékláncot készítettünk, amit felfűztünk egy cérnára és kifüggesztettük az osztályteremben. 🌎🚀💕

 

 

 


SPACEBUZZ 5. és 6. küldetés

🌍☀️🚀🪐🌠

3 hét "kényszerpihenő" után újult erővel és lelkesedéssel vágtunk bele az 5. és a 6. leckébe.
Megbeszéltük, hogy a Földünk folyamatos változik (tektonikus mozgások), ami egyrészt természetes folyamat, másrészt az emberi beavatkozás következménye. Beszéltünk az űrhajósok munkájáról, az ISS-ről (Nemzetközi Űrállomás), az ott folyó munkálatokról, magyar űrhajósokról. A legizgalmasabb mégis azok a próbatételek voltak, amiket a gyerekeknek, mint leendő asztronautáknak ki kellett állni. Ilyen volt, amikor sütőkesztyű segítségével kellett egy űrhajót építeni fakockákból, vagy amikor 400 gramm súlyú dolgokat kellett rakni egy mérlegre, vagy amikor fejjel lefelé kellett megenni a szendvicset. 🙂
Jövő héten folytatjuk küldetésünket a Föld felfedezésével. 🌎🪐🌠🌌🚀
 
 

 


SPACEBUZZ 4. küldetés

🌍☀️🚀🪐🌠

Elérkeztünk a 2. fejezethez, a Föld felfedezéséhez. Ebben a modulban megtanuljuk, hogy az élet egy bolygón csak bizonyos feltételek mellett lehetséges. A Föld folyamatosan változik, fejlődik, ami egyrészt természetes folyamat, másrészt bizonyos változásokat az ember idézi elő. Megismerkedünk az űrhajóval, az űrhajósokkal, akik fontos szerepet töltenek be bolygónk megismerésében.

Ma "Az élet feltételei" leckét néztük át. 

Az űrből figyeltük meg a bolygónkat gyönyörű felvételeknek köszönhetően. Megismerkedtek a tanulók az élethez szükséges feltételekkel: a levegővel/a légkörrel, a vízzel, a hőmérséklettel és a gravitációval. Ezután történetek segítségével megbeszéltük, hogy mi lenne, ha ezek a feltételek hiányoznának a Földünkön. Milyen az a bolygó, ahol csak 1, vagy 1-2 feltétel adott. A Naprendszerünkből ehhez példákat is tudtak mondani a gyerekek.A foglalkozás végén a tanulóknak egy űrlényt kellett elképzelni, egy képzeletbeli bolygón, amit ők neveztek el. Amikor elkészülttek a rajzokkal, akkor bemutatták az űrlényüket, a bolygót, ahol ezek élnek. Kérdéseket intézhettünk hozzájuk, amikre válaszként a fantáziájukat és előzetes tudásukat használták.

 

 

 


SPACEBUZZ 3. küldetés

🌍☀️🚀🪐🌠
"Helyünk a világűrben" című leckében a Naprendszerünket és különösen a benne lévő bolygókat vettük alaposabban szemügyre. Egy történettel kezdtük, hogy a nehéz fogalmakat érthetővé és élvezhetővé tegyük. Ahhoz, hogy igazán megértsük és csodáljuk Föld nevű bolygónk egyediségét, ismernünk kell a  Naprendszerünk többi bolygóját is, hogy összehasonlíthassük: főként nagysága, légköre, hőmérséklete, keringési ideje,halmazállapota tekintetében. Bolygónk őrzője, Morphy több információt is elárult az egyes bolygókról.
A projekt zárásaként képeslapot készítettünk a kedvenc bolygónkról, melyre leírtuk, miért szeretjük, valamint ráírtunk a képeslapra  1-2 vicces dolgok róla. Átadtuk a címzettnek a képeslapot, majd a tanterembe közszemlére tettük.  🙂 🚀🪐🌠
 
 

SPACEBUZZ 2. küldetés

🚀🌌
"Mi van odakinn a világűrben?" című leckében megértettük, hogy az univerzum egy hatalmas hely, ahol sok, különböző méretű objektum található: pl. csillagközi ködök, csillagok, bolygók, holdak, üstökösök, kisbolygók, fekete lyukak.
Közelebbről megvizsgáltuk a Tejútrendszert, a Naprendszert. Megbeszéltük, miért nem esünk le a Földről. Föld-Hold távolságot egy szimulációs gyakorlattal érzékeltettük. 🌎

 


 

Iskolánk 4.b osztálya pályázott a 2024/25-ös tanévben a SpaceBuzz oktatási programra

A Space Konzorcium francia, magyar, olasz és holland oktatási szakemberek nemzetközi együttműködése, melyet az Erasmus+program támogat.
Innovatív tanulási módszereken keresztül készítjük fel a programban résztvevő gyerekeket arra, hogy felelős polgárokká váljanak. 12 küldetésen keresztül a STEAM oktatáshoz kapcsolódó témaköröket nézünk át a gyerekekkel. A program célja, hogy felkeltse a gyerekek figyelmét a környezetvédelem iránt egy hihetetlen utazás közepette a világűrben. A küldetések után a programban részt vevő gyerekek egy virtuális űrutazáson fognak részt venni egy űrkabinban.
Nagy örömünkre a II. félévben bekerültünk ebbe a programba 17 tanuló részvételével.
 
Ma megérkezett iskolánkba az "űrláda",melyet nagy izgalommal bontottunk ki. A betegség miatt megcsappant csoportlétszám ellenére közkívánatra elkeztük az 1.küldetést, melynek témája :Miért utazunk a világűrbe?
 
-Molnár Ildikó-