










Csapatverseny a Víz világnapja alkalmából





"Nyuszihopp"



Digitális témahét 2025
Pénz7
K&H Vigyázz, kész, pénz!
Hunyadi verseny
2025. február 26-án Hunyadi Tagiskolában jártunk két alsós és két felsős csapattal versenyezni.



Állatasszisztált foglalkozás







Bozsik-foci, újabb siker!



BorsodChem makettépítő verseny





"ISKOLÁBAN AZ ERDŐ" PROGRAM
BOZSIK foci, IV-es korcsoport
BOZSIK foci, II-es korcsoport




Érzékenyítő foglalkozás vakvezető kutyákkal
2024. november 13-án ellátogatott hozzánk egy érzékenyítő foglalkozásra a Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Alapítvány, akik 2 vakvezető kutyát is hoztak magukkal: Dollárt és Rizlinget.


1956. október 23-a méltó megünneplése
Scrapbook az Állatvédelmi témahétről
Iskolánk 4.b osztályos diákjai egy újabb pályamunkát készítettek. Az Állatvédelmi témahétről kellett egy albumot készíteni, melybe fotókat, kézzel írt jegyzeteket, matricákat, rajzokat tettek bele. Az albumot fekete fotókartonból készítették, azt harmonikára behajtogatták, ínnak minden oldalát megtöltötték élménnyel. Beszéljenek továbbra a képek!
-Molnár Ildikó-
A Fehér bot nemzetközi világnapja
-Molnár Ildikó-
"Nem szeretem" állatok

A Miskolci Állatsegítő Alapítvány érzékenyítő előadása iskolánkban
-Molnár Ildikó-
ÁLLATVÉDELMI TEREPASZTAL
Az Állatvédelmi témahét alkalmából pályázatra állatvédelmi terepasztalt készítettek iskolánk 4.b osztályos tanulói. Alkotásuk címe: A mi kis baromfi farmunk. Csak újrahasznosított anyagokat használhattunk fel. Figyelni kellett az állatjólét megteremtésére is. Ezért egy ikeás kartondoboz és annak bélésanyagait használtuk fel alapként. A baromfiudvar kerítése és fája ebből a bélésanyagból készült. A baromfiól macskatápos dobozból, a baromfik tojástartóból, az etetőtál sajtosdobozból, az itatótál/kacsaúsztató vajasdobozból készült. A terepasztal részét képezte még egy tojó hely, és egy csűr is, amik kartondobozból és szalmából, és hurkapálcákból állt össze. A fára faleveleket aggattunk, a földet pedig teleszórtuk fűvel. Természetesen nem hiányozhatott a kacsaúsztatóból a víz, az etetőtálból a kukoricaszem sem.
A projekten a gyerekek több napig és nagy lelkesedéssel dolgoztak. A terepasztal osztályunk dísze lett.
-Molnár Ildikó-
KISPÁLYÁS LABDARÚGÓ BAJNOKSÁG



I. ZOOmánia-vármegyei verseny a Miskolci Állatkertben






FELELŐS ÁLLATTARTÁS-BEMUTATÓ FOGLALKOZÁS A MÓRÁBAN
2024. október 9-én a Móra Tagiskola adott otthont egy bemutató fogalkozásnak, melyre a tagiskolák vezetői és pedagógusai kaptak meghívást. A foglalkozás témája a felelős állattartás volt, melyre a 4.b osztályosok készültek Molnár Ildikó pedagógussal. A gyerekek örömmel és lelkesen dolgozták végig a zenével, mozgással, interaktív feladatokkal tarkított foglalkozást. Reméljük, a tanultakat otthon továbbadják és felelős gazdi válik belőlük!
EMLÉKEZZÜNK A HŐSÖKRE!
Minden évben iskolánk méltó műsorral emlékezik meg nemzeti hőseinkről, történelmünk nagy és örök érvényű eseményeiről.
Idén az október 6-i megemlékezési műsort Holányiné Veres Marianna tanárnő gondolataival nyitottuk meg, majd a 6. osztály méltó megemlékezését láthattuk, Fehértói-Vizi Annamária osztályfőnök irányításával.
Tanulóink erre a napra nemzeti gyásszínbe, feketébe öltöztek, ezzel is kimutatták hálájukat és együttérzésüket.
" EGYSZER VOLT, HOL NEM VOLT..."-MESENAP
EURÓPAI DIÁKSPORT NAPJA
ORSZÁGOS JÁTÉKNAPON VETT RÉSZT A MÓRA TAGISKOLA
Sikeresen lezajlott 2024. szeptember 26-án, csütörtök délután iskolánkban a IX. Játsszunk mindannyian! Országos játéknap rendezvénye, melyre idén első alkalommal jelentkeztünk. A rendezvény a Kiss Áron Magyar Játék Társaság, a Magyar Pedagógiai Társaság és a SKLÁI Móra Ferenc Tagiskolája jóvoltából jött létre. Az udvaron megismerkedtek tanulóink a "jó öreg" Adj király katonát! játékkal, melyet lelkesen, élvezettel, örömmel játszottak. Az ugróiskolát is többen kipróbálták, aminek szabályát csak igen kevesen ismerték.
Az egy órás kinti játékot 3 helyszínen folytattuk benn, a tantermekben. Egyik játszószobát a kicsiknek (1-2.o) rendeztük be, ahol főképp puzzle - tudásban mutathatták meg ügyességüket. A másik játszószoba a nagyobbakat várta, ahol stratégiai játékokat játszhattak. A harmadik hely a felső tagozatosokat várta, ahol kipróbálhatták a LEGO-ROBOTOT.
A nap végén minden gyermek elégedett széles mosollyal ment haza, s várják a folytatást!
Köszönöm Kollégáimnak, akik segítettek a szervezésben, és a gyerekekkel együtt játszottak! Hisz minden felnőtt egy kicsit gyermek is.
-Molnár Ildikó-
A plakátunk:
Környezetvédelmi világnap a Mórában
"Stockholmban 1972. június 5-én tartották az első „Ember és bioszféra” címet viselő ENSZ környezetvédelmi világkonferenciát, amelyen többek között ezt a napot nemzetközi környezetvédelmi világnappá nyilvánították. A világnapot minden évben más országban és témában rendezik meg. Célja, hogy széles körben felhívja a figyelmet a környezetszennyezés következményeire, a közös cselekvésre és együtt-gondolkodás elősegítésére illetve a fenntartható fejlődés eszméjének terjesztésére. Az egyes környezetvédelmi témakörök fontosságát jelzi, hogy nap mint nap szembesülünk velük: energiatakarékosság, a megújuló természeti források hasznosítása, a szemét- és hulladékképződés csökkentése, a környezetszennyezés mérséklése.
Mit tehetünk mi, egyszerű emberek a környezetvédelem érdekében? Pontosan ugyanazt, amit az év összes többi napján kell tennünk. Íme néhány tanács:
1.Ne légy a reklámok áldozata!
2. Tájékozódj!
3. Lépj kapcsolatba a civilekkel!
4. Gondold végig, hogy mi mindent végzel egy nap leforgása alatt!
5. Vigyél életet környezetedbe!
6. Légy próféta saját hazádban-házadban!
7. Válaszd a visszaváltható, hosszú élettartalmú termékeket!
8. a víz élet!
9. Élni csak harmóniában!
10. Tedd kellemessé a mesterséges környezuetet, amely körülvesz!
11. Ne legyünk egyformák!
12. Ép testben ép lélek
13. Életmódváltás"-olvasható a Zölbeszerzés weblap Környezetvédelmi világnap cikkében.
Iskolánk alapfeladatai között szerepel a környezetvédelem, a fenntartható szemlélet kialakítása és ápolása. Ennek tükrében tavasszal virágokat ültettünk iskolánk hátsó bejárata köré, amit rendszeresen ápolunk, gondozunk. Fontosnak érezzük, hogy gyermekeink tiszta és szép környezetben töltsék ne csak a tanórákat, hanem a szüneteket is. Ezért figyelünk iskolánk külső és belső tisztaságára is. A Környezetvédelmi világnap apropójából a 3. évfolyamos tanulóink szemétszedési akciót végeztek pedagógusaik segítségével: az iskola udvarán, a fenti aszfaltos focipálya körüli zöld övezetben, valamint a Móra lakótelep zöld övezetén szedték össze a szemetet. A virágokat megszabadítottuk a gyomoktól. A hulladékot szemetes zsákokba gyűjtöttük, majd elhelyeztük azokat a szelektív gyűjtőkbe. Munkánk végeztével mindenki kellemesen elfáradt, örömmel néztünk szét tiszta környezetünkben.
Kárpát- medencei ZöldOkos Kupa Magonc verseny
2024-ben először vett részt a Móra Tagiskola a Fenntarthatósági Témahét keretein belül meghirdetett Kárpát- medencei ZöldOkos Kupa Magonc versenyén, 5-6. osztályos tanulókkal, Kisgergelyné Lőkös Erika pedagógus irányításával.
Előzetesen az évfolyamok megismerkedtek a verseny milyenségével, felismerték azt, hogy a feladat megoldásához nem tananyagszerű tudásra van szükség, hanem hétköznapi ismeretekre. Ennek tudatában diákjaink lelkesen jelentkeztek a versenyre, és a két osztályból 8 csapatot sikerült nevezni 3-3 fővel.
A három fordulóból álló házi versenyhez az Alapértékek Nonprofit Kft. biztosította számukra a feladatlapokat és az okleveleket. A fordulók mindegyike izgatottan, jó hangulatban telt, melynek eredményének kihirdetése is megtörtént. A feladatok jó megoldásán kívül az idővel is helyesen, tudatosan kellett gazdálkodni a versenyző csapatoknak.
A jutalmakat az iskolában készítettük el az 1-3. helyezetteknek, melyek tükrözték a fenntarthatóság fontosságát (iskolai 3D-s nyomtató segítségével egy mini földgömböt).
1. helyezett: Zöldek csapata (Tardi Bernadett, Tőszegi Zoltán, Ruszó Csaba)
2. helyezett: Kismacik csapata (Kóta Jázmin, Sáfár Jessica, Ruszó Vivien)
3. helyezett: Természetmentők (Kamarai Jázmin, Kamarai Kamilla, Molnár Adonika)
Minden résztvevőnek gratulálunk, reméljük, hogy példaként szolgáltak diáktársaiknak is a fenntarthatóbb jövő érdekében!
VIRÁGÜLTETÉS
- KOMPLEX TANÓRA A MÓRÁBAN A FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT KERETÉBEN-
A Móra Tagiskola a Fenntarthatósági témahét alkalmából számtalan változatos programmal készült tanulóink számára. A szelektív hulladékgyűjtés telephelyének látogatásától a Kárpát-medencei ZöldOkos Kupa Magonc versenyéig, a mezőgazdasági birtok látogatásán keresztül a zöldség ültetése- és neveléséig sok-sok különleges, érdekes , hasznos ismeretekkel gazdagodhattak tanulóink.
Iskolánk pár évvel ezelőtt egy külső-belső felújításon esett át. Most az épület környezetének szebbé tételét határozták el alsó tagozatos tanulóink, amelynek megvalósításában természetesen segítő kezet adtunk. A hátsó bejárat melletti füves terület virágokkal való beültetése volt a cél.
A komplex tanórán beszélgettünk az élőlényekről, a növényekről, azok hasznáról, fontosságáról. A gyerekek megismerkedtek a kerti munka alapvető eszközeivel: a kapával, a gereblyével, az ásóval, a kisebb ültetőlapátokkal, a metszőollóval, valamint a gyomkiszedővel is.
Az ültetés előtt beosztottuk, megbeszéltük a munkafolyamatot, felosztottuk a munkát, kiosztottuk az eszközöket. Voltak, akik ültettek, akik hordták a növényeket, akik locsoltak, akik a földet szórták a növényekre, de voltak, akik ástak is egy gödröt. Ugyanis elültettünk egy orgona fácskát, hogy évekkel később gyönyörködhessünk a virágaiban, s ülhessünk az árnyékában.
Az elültetett lágyszárú növények mind évelőek: szellőrózsa, mákvirág, szarkaláb, harangvirág, körömvirág,írisz, liliomfélék voltak. Természetesen gondoskodni fogunk a növényekről a továbbiakban is: öntözés, gyomlálás.
"Az idő, amit a rózsádra vesztegettél: az teszi olyan fontossá a rózsádat."-A kis herceg idézetével zárom gondolataimat azzal a reménnyel, hogy fontos a fenntartható jövő gyermekeink számára.
Molnár Ildikó
DIGITÁLIS TÉMAHÉT A MÓRÁBAN
Iskolánk feladatai közé tartozik a tantárgyi tudás átadásán és a személyiségfejlesztésen túl, hogy tanulóink alapkompetenciáit fejlesszük gyakorlaton, -műhelymunkák- segítségével. Ezért idén is nagy hangsúlyt fektettünk diákjaink digitális kompetenciájának fejlesztésére, ami habár a mindennapos oktatásunk részévé vált az iskolai IKT eszközök használatával, mégis minden évben póbálunk ezen túl érdekes programot biztosítani számukra a Digitális témahét kapcsán. Idén a 3DPS Europe képviseletében érkezett hozzánk 2024. április 10-én Magyar Tamás és Havasi Attila, akik a 3D-s nyomtatás világába vezették be tanulóinkat. Az elméleti bemutatót képekkel, fotókkal, videókkal demonstrálták. Majd az iskolai és az általuk hozott 3D-s nyomtató működésének elmagyarázása után tárgyakat "nyomtattak" ki velük: állatfigurák, kisebb vázák és bevásárló-kocsi biléták születtek meg a beprogramozott gépek segítségével a tanulók előtt.
Nagyon szépen köszönjük a fiatalembereknek, hogy áldozatos munkájájukkal színesítették iskolánk Digitális témahetét!
Engedélyükkel a Youtoube csatornájuk: (3D nyomtatással kapcsolatos témában): https://www.youtube.com/channel/UCnsvj7gyERxaCZxjr8jFJkw
Webalpuk (készülőben): http://www.3dps.hu
Zöld Völgy telephelylátogatás
Fontosnak, alapfeladatunknak tartjuk tanulóink környezettudatosságra nevelését. Ennek céljaként 2024. április 18-án diákjaink a Fenntarthatósági témahét keretein belül telephelylátogatáson vettek részt a ZV Zöld Völgy Nonprofit Kft. sajókazai telephelyén.
A látogatás alkalmával alapvető információkat kaptunk a szelektív hulladékgyűjtésről, valamint megismerkedhetünk a különböző hulladékok szelektálásával, feldolgozásával, kezelésével is. Megtudtuk, mennyiféle szemét újrahasznosítható, ha szelektíven gyűjti azokat a lakosság.
Köszönjük szépen az ott dolgozók munkáját, akik nemcsak gyűjtik a szemetünket, hanem a Földünk védelme érdekében a lehető legtöbbet újrahasznosítanak belőle!
Köszönjük szépen a szíves vendéglátást, a telephely munkájának szakszerű bemutatását!
HUNYADI VERSENY
A SKLÁI Hunyadi Mátyás Tagiskola történelmi vetélkedőjén vett részt iskolánk 4 csapata április 16-án délután. A 8 alsós és 8 felső tagozatos diákunk szorgalmasan készült, szabadidejüket rááldozva erre a műveltségi vetrélkedőre. Igaz, dobogós helyet idén nem értünk el, ennek ellenére nagyon büszkék vagyunk versenyző tanulóinkra!
PÉNZ7, AZAZ PÉNZÜGYI ÉS VÁLLALKOZÓI TÉMAHÉT A MÓRÁBAN
"PÉNZ7-et 2015 és 2016 között a Magyar Bankszövetség a Pénziránytű Alapítvánnyal együttműködésben indította el, mint főszervező, az Emberi Erőforrások Minisztériumának szakmai támogatásával. 2017-től az EMMI mint projektgazda, a tananyagot a tanév hivatalos rendjébe is beillesztette. A program bővülését támogatta a 2017/2018-as tanévben a Nemzetgazdasági Minisztérium....A tanórai programok számos játékos, interaktív kísérőprogrammal egészülnek ki, például online kvízjátékkal, hogy a diákok ez irányú tudása minél szélesebb eszköztár segítségével bővülhessen...." olvasható a Pénz7 hivatalos weboldalán. A program legfontosabb célja, hogy felhívja a figyelmet a pénzügyi tudatosságra, hogy a fiatalok tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, megbízható forrásból származó, a hétköznapi életben is hasznosítható ismeretekhez jussanak a gazdaság és a pénzvilág működéséről. Ezen túl vállalkozói ismeretek alapjaival is megismerkedhetnek a diákok. A program országos szakmai önkénteshálózatot épített ki, mellyel karöltve segíti a különféle pénzügyi, vállalkozási edukációs projekteket.
Iskolánk évek óta részese ennek a programnak Kamasinszkiné Szabó Edit pedagógus kezdeményezésére. Ebben a tanévben a felső tagozatosokhoz az alsósok is bekapcsolódtak Molnár Ildikó tanító koordinálásával.
Idén 10. alkalommal került megrendezésre a Pénz7 programsorozata 2024. március 3-8-a között. A Jubileumi tanóra kínálta lehetőségek Pénzügyi életleckéket, valamint Jubileumi foglalkozástervet kínált a 3-4. osztályos tanulóknak. A felső tagozatosoknak ez kibővült az Okosan a hitelekről tananyaggal.
Iskolánk idén is igénybe vett külső önkéntes segítő munkáját, nevezetesen Petró Laurát, az Országos bankszövetség munkatársát kértük fel előadások tartására, aki több helyszínen, minden érdeklő tanulónak érdekes információkkal szolgált.
Molnár Ildikó
ADVENTI FORGATAG - LUCÁZÓ
2023. december 10-én 15 órától iskolánk diákjai az Adventi Vásár a Péteri Piacon elnevezésű városi programon vettek részt, ahol Luca napi néphagyományokat elevenítettek fel műsorukkal. A Piramis együttes egyik ikonikus dalával, az Ajándék eléneklésével nyitották meg a műsorukat. Ezt egy Lucázó követte, ami állt dalokból, mondókákból, jókívánságokból. Az éneküket ritmushangszerekkel kísérték. Ezt követően egy hosszabb Luca verset mondtak el, amit egy körjátékkal színesítettek. A Luca -napi népszokások bekiabálásával tették vidámabbá a következő perceket, amit ismét egy Luca napjáról szóló vers követett. Műsorukat a karácsonyra való ráhangolódás jegyében a Bagossy Brothers Égnek a fények című dalával zárták le.
Köszönjük szépen a gyerekeket elkísérő szülőknek a támogatást, hogy a vasárnap délutáni esős, hideg idő ellenére is elhozták a helyszínre gyermekeiket, amivel segítették a munkánkat, s gyermekeik kis műsorával hozzájárultak az Advent méltó megünnepléséhez!
Molnár Ildikó
TOLERANCIA HÓNAP 2023. NOVEMBER - 5.témanap
Iskolánkban a november hónap a Tolerancia hónapja. Minden Etika tantárgyat tanuló diák ebben a hónapban különböző projektek megvalósításával kerül közelebb osztálytársához, ismeri meg jobban saját magát. Ezen kívül ebben a hónapban olyan külső segítő partnereink vállalták, hogy egy délután eljönnek gyermekeinkhez és tartanak különböző foglalkozásokat a témával, a toleranciával kapcsolatban, akikkel még a tavalyi tanévben Együttműködési megállapodást kötöttünk.
Az első foglalkozás még október végén volt, amikor is a TSZK szervezésében felsős diákjaink a social média rejtelmeivel és főképp buktatóival ismerkedhettek meg. A második foglalkozás november elején, az őszi szünetet követő csütörtökön zajlott le, a városi könyvtárunkban, ahol is a könyvtáros Éva nénivel egy játékos beszélgetést követően kis meséskönyveket készíthettek tanulóink. A 3. foglalkozást a Német Nemzetiségi Önkormányzat helyi elnökasszonya, Csáki Károlyné, Manyika tartotta, aki a helyi svábok bemutatásán kívül egy nemzeti édességgel is kedveskedett a jelenlévőknek. A 4. foglalkozást a helyi Lengyel Nemzetiségi Önkormányzat támogatásával Fedor Péterné, Piroska tartotta, aki egy rövid országismereti beszélgetést követően tesztfeladatokkal mérte fel diákjaink tudását. Ez kézműves foglalkozás követte, de nem maradhatott el a híres lengyel finomságok kóstolása sem, mint pl. a tejkaramella, vagy a különböző sajtok.
A mostani, 5. foglalkozásra a helyi Roma Nemzetiségi Önkormányzat Elnöke Balogh Béla hívta meg Grúz Attilát, Kisgyőr kulturális szakemberét. Grúz Attila tanító, népművelő, a Kisgyőri Faluház vezetője, a Magyar Kultúra Lovagja, aki 2023, augusztus 20-án kiemelkedő tevékenysége elismeréseként Magyar Bronz Érdemkereszt polgári tagozat kitüntetést vehetett át a Pesti Vigadóban Vitályos Eszter, a Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkárától és Závogyán Magdolna kultúráért felelős államtitkártól. „Művelődési házat, könyvtárat vezet, több generációnak és csoportnak tanít népdalokat és táncot, zenekart irányít, fotózza Kisgyőr szépségeit, értékeit, ismeretterjesztő előadásokat tart a magyar szerves műveltségről, szervezi a község kulturális programjait. Nyilatkozni magáról nem szeret, mert a költővel vallja: „Nem a pacsirta fontos, csak a dal”.”-olvasható róla egy hagyományőrző internetes magazinban: https://napkeletnepe.hu/2018/01/17/gruz-atilla/
A Tolerancia témanapon a szakember közel 40 darab régi népi hangszert mutatott be, mint például a táltos dobot, a körtemuzsikát, vagy a nyenyerét. A bemutató foglalkozást színesítette a kazincbarcikai Galagonya Citerazenkar egyik oszlopos tagja is, Scserbin János személyében. A sok-sok népi hangszer ízes bemutatása, megszólaltatása közben dalra is perdültek a gyerekek: ismert dalokat és egy számomra ismeretlent is megtanultak, ami a palacsintáról szólt J A foglalkozás legvégén a bátrabbakat elvitte „Attila bácsi” ún. „medvevadászatra” – egy mozgásos-ritmusos játékra.
Köszönjük szépen a Sajószentpéteri Roma Nemzetiségi Önkormányzat Elnökének a szervezést, az együttműködését, a támogatását!
Köszönjük szépen a Sajó Televízió Nonprofit Kft. érdeklődő figyelmét a Tolerancia programmal, a témanapokkal kapcsolatban!
(Molnár Ildikó)
TOLERANCIA HÓNAP 2023. NOVEMBER - 4.témanap
Iskolánkban a november hónap a Tolerancia hónapja. Minden Etika tantárgyat tanuló diák ebben a hónapban különböző projektek megvalósításával kerül közelebb osztálytársához, ismeri meg jobban saját magát. Ezen kívül ebben a hónapban olyan külső segítő partnereink vállalták, hogy egy délután eljönnek gyermekeinkhez és tartanak különböző foglalkozásokat a témával, a toleranciával kapcsolatban, akikkel még a tavalyi tanévben Együttműködési megállapodást kötöttünk.
Az első foglalkozás még október végén volt, amikor is a TSZK szervezésében felsős diákjaink a social média rejtelmeivel és főképp buktatóival ismerkedhettek meg. A második foglalkozás november elején, az őszi szünetet követő csütörtökön zajlott le, a városi könyvtárunkban, ahol is a könyvtáros Éva nénivel egy játékos beszélgetést követően kis meséskönyveket készíthettek tanulóink. A 3. foglalkozást a Német Nemzetiségi Önkormányzat helyi elnökasszonya, Csáki Károlyné, Manyika tartotta, aki a helyi svábok bemutatásán kívül egy nemzeti édességgel is kedveskedett a jelenlévőknek.
A mostani, 4. foglalkozásra a meghívásunkat örömmel elfogadta Fedor Péterné Piroska, a Lengyel Nemzetiségi Önkormányzat aktív pedagógus tagja. Piroska a jelenlévő diákoknak és pedagógusoknak egy színes digitális prezentációban bemutatta röviden Lengyelországot, helyét a bolygónkon, zászlóját, híres lengyel embereket, városokat, majd az a falut, ahonnan az ő ősei származnak. A gyerekek puzzle, és tesztfeladatokkal mélyíthették el tudásukat, s néhány szót meg is tanultak lengyelül. Ezt kézügyességi feladatok követték, ugyanis piros-fehér dekorgumiból és zseníliafonalból a gyerekek csodaszép adventi díszeket készíthettek. Meglepetésként lengyel édességet – tejkaramellát-, majd háromféle kolbászkákat és kétféle sajtokat kóstolhattak meg.
Köszönjük szépen a Sajószentpéteri Lengyel Nemzetiségi Önkormányzat elnökének, Rémiás Istvánnak az együttműködését, a támogatását!
(Molnár Ildikó)
TOLERANCIA HÓNAP 2023. NOVEMBER - 3.témanap
Iskolánkban a november hónap a Tolerancia hónapja. Minden Etika tantárgyat tanuló diák ebben a hónapban különböző projektek megvalósításával kerül közelebb osztálytársához, ismeri meg jobban saját magát. Ezen kívül ebben a hónapban a külső segítő partnereink vállalták, hogy egy délután eljönnek gyermekeinkhez és tartanak különböző foglalkozásokat a témával, a toleranciával kapcsolatban.
Az első foglalkozás még október végén volt, amikor is a TSZK szervezésében felsős diákjaink a social média rejtelmeivel és főképp buktatóival ismerkedhettek meg. A második foglalkozás november elején, az őszi szünetet követő csütörtökön zajlott le, a városi könyvtárunkban, ahol is a könyvtáros Éva nénivel egy játékos beszélgetést követően kis meséskönyveket készíthettek tanulóink.
A mostani, 3. foglalkozásra a meghívásunkat elfogadta Csáki Károlyné, Manyika, a B-A-Z Vármegyei Német Önkormányzatok Szövetségének Egyesületi Elnöke, a Sajószentpéteri Nemzetiségi Önkormányzat Elnöke. Sok-sok leporellóval és egy tálca nemzeti eledellel érkezett hozzánk. Előadásában rövidel elmondta a német, ezen belül a sváb népek helyi történetét. Több színes leporelló segítségével a közelmúlt kultúrális eseményeiről is ejtett néhány szót. A bemutató végén a résztvevő diákok és felnőttek egy sváb hagyományos ételt, a strudlit kóstolhatták meg.
(Molnár Ildikó)
Pályaorientációs nap a Mórában
2023. november 13-án 8:00-13:30 óráig iskolánk tanulói számára pályaorientációs napot rendeztünk az alábbi intézmények, személyek közreműködésével:
1. Nagy Károlyné a B.-A.-Z. Megyei Pedagógiai Szakszolgálatból pályaválasztást segítő ismertetőt tartott a gyerekeknek, amit követett egy rövid pályaorientációs teszt kitöltése és értékelése. A teszt kiértékelése alapján igény szerint pályaválasztási tanácsadásban részesítette a felső tagozatos diákjainkat.
2. Poós Kocsis Regina pályaorientációs tanácsadó a BOKIK (Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara)munkatársa egy speciális 3D eszköz segítségével virtuális keretek között ismertette meg a különböző szakmákat, ezzel is megkönnyítve a pályaválasztás előtt álló fiatalok továbbtanulással kapcsolatos döntéseit, főképp a szakmatanulást.
3. Albert Tamás a Sajószentpéteri Mentőállomás vezetője kollégájával és természetesen egy teljesen felszerelt, akciókész mentőautóval bemutatta a mentősök mentőautóban végzett munkáit, valamint a mentőautó alapvető felszereléseit.
4. Ózdi SZC Surányi Endre Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma négyféle szakmát, szakterületet is megmutatott diákjainknak: rendészet és közszolgálat, szépészet, elektronika, gyermekgondozó és egészségügyi asszisztens. A rendészeti bemutatón a tanulók kipróbálhatták a támadás esetén alkalmazandó védekezési technikákat, az ügyesebbek bokszolhattak is. A szépészet helyszínén a fodrászat, a smink és a manikűr rejtelmeibe is bepillantást engedtek, több tanulónk ezt a saját testén meg is tapasztalhatta. Az elektrotechnika helyszínen a villanyszerelő szakmáról, a kisgyermekgondozók bemutatták hogyan kell a csecsemőt gondozni, az egészségügyi asszisztens pedig az újraélesztést mutatta be.
5. Miskolci SZC-Baross Gábor Üzleti és Közlekedési Technikum munkatársai a következő képzésüket mutatták be tanulóinknak: közlekedés és szállítmányozás, gazdálkodás és menedzsment, oktatási szakasszisztens, logisztikai technikus, vasútforgalmi szolgálattevő technikus.
6. A 6. évfolyamos tanulóink a Vekni Sütőipar Kft-be, Putnokra utaztak el, hogy betekintést nyerjenek a kenyérkészítés és a péksütemények készítésének világába. A Gömör Múzeum állandó kiállítását is megtekintették, melynek címe a Változó társadalom Gömörben. Egy bejárható makettben 9 mesterséget bemutató utcán láthatták diákjaink a mesterségekhez tartozó eszközöket.
7. Staviarszkiné Józsa Beáta védőnő az alsó tagozatos osztályoknak tartott kiselőadást a tisztálkodásról és egészséges táplálkozásról.
8. A 3.b osztályosok ellátogattak a közeli SPAR üzletbe, ahol is megnézhették a bolti eladó munkáit, ahol kérdéseket tehettek fel számukra a szakmával, munkájukkal kapcsolatban.
(Molnár Ildikó)
TOLERANCIA HÓNAP 2023. NOVEMBER - 2.témanap
A Tolerancia hónap 2. témanapjának foglalkozását a Lévay József Városi Könyvtár vállalta el, Stoycheva Éva könyvtáros vezetésével 2023. november 9-én, délután. A téma természetesen egymás elfogadása volt. A könyvtáros a foglalkozás első harmadában érzékenyítette a témát, s rávilágított arra, hogy mindenki más, nincs két egyforma ember. Ezt játékos formában mutatta be gyerekek segítségével a következőképpen: a gyermeknek háttal kellett állni a többiekhez képest, gondolnia kellett egy valakire, majd annak a valakinek a külső tulajdonságait el kellett mondania. A többiek feladata az volt, hogy kitalálják, kiről is lehet szó. Ezt többször eljátszották, tetszett a gyerekeknek. A következő játék lényege az volt, hogy el kellett képzeniük 10 teljesen egyforma lány-, illetve fiú gyermeket, majd ugyanezzel a technikával kitalálni, ki lehet az. Természetesen ez már nehéznek bizonyult, hisz nem tudtak személyektől elvonatkoztatni. Mindenki egy-egy konkrét valakire gondolt. A játékok lényege az volt, hogy rávilágítsunk arra, hogy nincs két egyforma ember. Mindenkiben van valami szép, valami jó, valami különleges, amitől más, amit lehet benne szeretni.
A következő gondolatmenet az ország-haza-nemzetiség körében zajlott. A gyerekek maguk állapították meg, hogy hazánkban nem csak magyar nemzetiségűel élnek, laknak, akiknek ugyanez a hazájuk.
Ebből a gondolatból kanyarodtunk rá a népmesék világára. A gyerekek megtapasztalhatták a különböző népmese könyvekből, hogy nem csak magyar népmese könyv létezik, hanem más népeknek is van mesekönyvük: cigány, cseh, lengyel, finnugor, stb.
A foglalkozás utolsó harmadában egy mini mesekönyvet készítettek a gyerekek papírból hajtogatással, nyírással, ragasztással, díszítéssel. Nagyon szép, precíz munkák születtek, a gyerekek érdeklődve figyelték Éva néni szavait és mozdulatait. Hogy milyen tartalommal töltik meg tanulóink a kis meséskönyvüket, az már a fantáziájukra van bízva.
Köszönöm szépen, hogy a városi könyvtár vezetése elfogadta az együttműködés lehetőségét iskolánkkal! Remélem, hogy ez a kapcsolat sokáig fog fennmaradni a tanulóink személyiségének pozitív fejlődése érdekében!
(Molnár Ildikó)
SIKER AZ ANGOL NYELVI VERSENYEN
A közösségi média és a kamaszok kapcsolata
Iskolánkban, a Móra Ferenc Tagiskolában 2017 januárjától működik a Tolerancia program azzal a céllal, hogy tanulóink elfogadóbbak, befogadóbbak legyenek egymás iránt, tehát pozitív irányba fejlesszük a személyiségüket.
A 2023/24-es tanévtől november hónapban az ún.: Tolerancia hónap programjai zajlanak iskolánkban. Ez jelenti a már bevezetésre került Tolerancia projektek megtartását az Etika órákon minden évfolyamon, valamint újításként a Tolerancia témanapok megtartását. A témanapok tartalommal való megtöltéséhez előzetesen felkerestük iskolánk külső segítő partnereit, akikkel megállapodtunk a közös munkákban.
Az első ilyen külső partneri segítőnk programján vehettek részt iskolánk felső tagozatos tanulói, mely a Sajószentpéteri Területi Szociális Központ és Bölcsöde szervezésével került megrendezésre. A kapcsolattartó, Dobó Judit, vezető családsegítő közbenjárásával 2023. október 26-án Szathmáry-Király Orsolya pártfogó felügyelő, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Igazságügyi Szolgálat Párfogó Felügyelői Szolgálatának munkatársa tartott izgalmas, interaktív foglalkozásokat felső tagozatos diákjainknak a közösségi média veszélyeiről. Tanulóink és a pedagógusok is nagy érdeklődéssel figyelték az előadást és szívták magukba a témával kapcsolatos új információkat.
Köszönjük szépen, hogy ezzel is gazdagították tanulóink személyiségét!
Molnár Ildikó
IDEGEN NYELVI TÉMAHÉT A MÓRÁBAN
Az idegen nyelvi témahét keretein belül már tavaly tökfaragó versenyt hirdettünk, ami nagy sikert aratott. Ezen felbuzdulva gondoltunk arra, hogy idén is meghirdetjük ezt tanulóink körèben kiegészítve őszi ajtó- és ablakdíszek pályázattal.
Diákjaink a héten az angol órákon Fehértói-Vizi Annamária tanárnővel a Halloween témájába mélyedtek el: a nagyobbakkal angol nyelvű ismeretterjesztő filmek, dokumentumfilmek nézésével, tesztek, feladatlapok, szerepek eljátszásával elevenítették fel az ír legendát, ami Jack O'Lantern nevű részeges kovács nevéhez fűződik. "Egy szép napon odament a részeges Jackhez az ördög és hívta a pokolba, de előtte felajánlotta, hogy igyanak még meg egy italt. Jack azonban nem akart vele tartani, ezért hát furfangos cselt eszelt ki. Ravasz módon megkérte, hogy válasszon egy almát az almafájáról, mire az ördög felmászott a fára. Jack tudta, hogy mitől fél az ördög, ezért a fa oldalára egy keresztet rajzolt. Az ördög nagyon megrettent a kereszttől és nem is mert lemászni, kénytelen volt a fa ágán kucorogni. Az ördög addig-addig egyezkedett a furfangos kováccsal, míg az megígértette vele, hogy ha leengedi a fáról, cserébe gondoskodik róla, hogy Jack (aki életében sok rosszat tett) ne kerüljön a pokolba. Jack ekkor megengedte hogy lemásszon a fáról az ördög – aki abban a pillanatban el is tűnt. Azonban, amikor Jack meghalt, lelke a menny és a pokol között rekedt: a mennybe nem engedték be, mivel élete során sokat részegeskedett és bűnös módon élt, de az ördög sem akarta a pokolba befogadni, mert nagyon haragudott Jackre a régi csínye miatt. Jack arra kérte az ördögöt, hogy legalább egy kis fényt adjon neki, hogy megtalálja a visszautat az élők világába. Végül az ördög megszánta és egy örökké izzó fadarabot dobott Jacknek a pokol katlana alatt lobogó tűz parazsából, amit nyugtalan lelkének szánt. Az izzó parazsat Jack egy kivájt takarmányrépa (rutabaga, svéd karórépa) belsejébe tette világító lámpásnak, s azóta lelke ennek a takarmányrépa-lámpácskának a fényénél keresi megnyugvását." /forrás: Wikipédia/
Alsó tagozatos diákjaink a témát főképp beszélgetéssel, animációk nézésével, dalok hallgatásával, valamint rajzos formában dolgozták fel, melyek közül a legszebbek kikerültek a paravánra.
Bízunk benne, hogy ezzel témával újabb hagyományt teremtünk iskolánkban.
Molnár Ildikó
OKTÓBER 23-I ÜNNEPSÉG
1989. október 23. óta ez a jeles nap kettős nemzeti ünnep Magyarországon. Az 1956-os forradalom kitörésének napja és a Magyar Köztársaság 1989-es kikiáltásának napja, melyet az 1990. évi XXVIII. törvény iktatott a nemzeti ünnepek sorába.
Az 1956-os forradalom Magyarország népének a sztálinista diktatúra elleni forradalma és a szovjet megszállás ellen folytatott szabadságharca, amely a 20. századi magyar történelem egyik legmeghatározóbb eseménye volt. A budapesti diákok békés tüntetésével kezdődött 1956. október 23-án, és a fegyveres felkelők ellenállásának felmorzsolásával fejeződött be november 10-én.
Iskolánkban 2023. október 20-án tartottuk az ünnepi megemlékezést, melyet a 7. évfolyamosok szolgáltattak. Felkészítő nevelő: Pokoraczki Tamás Szilárdné. Az énekkar vezetője: Tőzsérné Király Enikő.
Köszönjük a szép és megható műsort!
Molnár Ildikó
ANGOL NYELVI VERSENY
Iskolánk 7. és 8. osztályos tanulói levelezős fordító versenyen vettek részt a miskolci Baross Gábor Technikum szervezésében. Az első forduló feladata fordítás volt angolról magyarra, ahol is tanulóink remekeltek, hisz továbbjutottak a következő fordulóra, amely október 27-én kerül megrendezésre Miskolcon. Előzetes feladatként egy prezentációt kell elkészíteniük bizonyos témából, s majd azt élő szóval angolul előadniuk.
Gratulálunk az eddigi sikerhez, valamint jó felkészülést és sikeres előadást kívánunk a következő megmérettetéshez!
A csapattagok: 7. osztályból Tardi Lili és Kiss István Márk, a 8. osztályból Kormos Emma, Vattai Szimonetta és Kovács Kornél. Felkészítő nevelő: Fehértói-Vizi Annamária.
Molnár Ildikó
AZ ARADI VÉRTANÚK EMLÉKNAPJA
Iskolánk, a Móra Ferenc Tagiskola 2023. október 6-án méltó és színvonalas műsorral emlékezett meg az 1849. október 6-án kivégzett hősökről. A nemzeti gyásznap alkalmából tanulóink is magukra öltötték a mi kultúránkban gyászszínnek számító feketét. Ezzel a kis gesztussal hozzájárultak a 6. osztályos tanulóink emlékműsorához. Felkészítő nevelő Kisgergelyné Lőkös Erika volt.
Molnár Ildikó
TÉMANAP A MAGYAR NÉPMESE NAPJA ALKALMÁBÓL
Intézményünkben, a Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola Móra Ferenc Tagiskolájában idén a 9. alkalommal ünnepeltük meg a Magyar Népmese Napját, melyre 2023. október 11-én került sor.
Idén is még szeptember elején meghirdettük a meserajz pályázatot alsó tagozatosainknak, valamit a meseíró pályázatot felső tagozatosainknak. Meserajzok „Palota” témában minden osztályból számtalan érkezett, így az iskola aulájában lévő paravánra nehezen tudtunk válogatni a legszebbeket. Meseírásra idén csak egy tanulónk adta a fejét.
Tavaly délután tartottuk meg ezt a rendezvényt Mesés családi nap címmel. Idén a Covid előtti hagyományainkhoz híven délelőtt rendeztük meg az alsó tagozatosainknak, melyet délután a napközi keretein belül folytattuk.
Az idei mesenap/témanap délelőtt 3 tanóra keretében, forgószínpad szerűen zajlott le. 5 alsó tagozatos osztályunk van, ezért 5 helyszínen vártuk a kicsiket, hogy különböző játékos feladatokon keresztül 20-20 percen keresztül élményszerűvé tegyük nekik a mesékhez fűződő viszonyukat. Az 5 helyszínen alsós kollégák várták a gyerekeket, akik a megoldásokért „lyukas garasokat” fizettek, amit a gyerekek gyűjtöttek. Az 5 állomás után összeszámoltuk a gyűjtött garasokat, helyezéseket állítottunk fel az osztályok szerint.
A helyszínek a következők voltak:
- helyszín: Mesefilm nézése, majd azzal kapcsolatos kérdésekre való válaszadás.
- helyszín: Mese totó. Évfolyamonként különböző feladatokat kellett páros munkában megoldaniuk a gyerekeknek, majd azokat megbeszélték együtt.
- helyszín: Óriás társasjáték törpéknek címmel mesebeli kérdések megválaszolásával lehetett eljutni a rajttól a célig. A társasjátéknál a lapok a földre voltak ragasztva, a gyerekek teljes életnagyságban voltak a bábok, a dobókocka pedig egy nagyobb kartondobozból készült.
- helyszín: Mesés karaoke. Híres magyar mesefilmek kezdő zenéjére kellett mikrofonba énekelniük a gyerekeknek.
- helyszín: Mesés puzzle. Ismert rajzfilmfigurák képkockáit kevertük össze, amit a gyerekeknek csoportmunkában kellett kirakniuk. A meséről el kellett mondaniuk mindent, amit tudtak, majd színezőként megkapták azt.
Aznap délután a napközi keretein belül folytatódott a mesenap megünneplése kézműves foglalkozással. A téma a béka, békakirály volt, ezért kartonból, színes lapokból nyírással, ragasztással, hajogatással cuki, vicces békákat készítettünk.
A meserajz, meseíró pályázat, valamint a mesenap eredményhirdetésére október 13-án került sor. A díjazottak oklevelet és tárgyjutalmakat kaptak.
Molnár Ildikó
2022. október havi étkezési térítési díjak beszedése
Tisztelt Szülők!
Tájékoztatjuk, hogy a 2022. október havi étkezési térítési díjak beszedése a Móra Ferenc Tagiskola portásfülkéjében az alábbi időszakokban történik:
- 2022. november 15.: 7:00-10:00
- 2022. november 16.: 7:00-10:00
Pótbefizetés: 2022. november 21-24.: 8:00-15:00
november 25.: 8:00-12:00
Pótbefizetés helyszíne: Sajószentpéteri Városgondnokság (3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 35.)
2022. április havi étkezési térítési díj beszedése
Tisztelt Szülők!
Tájékoztatjuk, hogy a 2022. április havi étkezési térítési díj beszedése a Móra Ferenc Tagiskola portásfülkéjében az alábbi időszakokban történik:
- 2022. május 17.: 7:00-10:00
- 2022. május 18.: 7:00-10:00
Pótbefizetés: 2022. május 23-24-25. 8:00-14:00
Pótbefizetés helyszíne: Sajószentpéteri Városgondnokság (3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 35.)
Sajószentpéteri Városgondnokság
2021. december havi étkezési térítési díj beszedése
Tisztelt Szülők!
Tájékoztatjuk, hogy a 2021. december havi étkezési térítési díj beszedése a Móra Ferenc Tagiskola portásfülkéjében az alábbi időszakokban történik:
- 2022. január 18.: 7:00-10:00
- 2022. január 19.: 7:00-10:00 és 14:00-16:00
Pótbefizetés: - 2022. január 24-25-26-27. 8:00-14:00
Pótbefizetés helyszíne: Sajószentpéteri Városgondnokság (3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 35.)
Sajószentpéteri Városgondnokság
2021. november havi étkezési térítési díj beszedése
Tisztelt Szülők!
Tájékoztatjuk, hogy a 2021. november havi étkezési térítési díj beszedése a Móra Ferenc Tagiskola portásfülkéjében az alábbi időszakokban történik:
- 2021. december 14.: 7:00-10:00
- 2021. december 15.: 7:00-10:00 és 14:00-16:00
Pótbefizetés: - 2021. december 17. 8:00-12:00
- december 21-22-23.: 8:00-14:00
Pótbefizetés helyszíne: Sajószentpéteri Városgondnokság (3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 35.)
Sajószentpéteri Városgondnokság
2021. október havi étkezési térítési díj beszedése
Tisztelt Szülők!
Tájékoztatjuk, hogy a 2021. október havi étkezési térítési díj beszedése a Móra Ferenc Tagiskola portásfülkéjében az alábbi időszakokban történik:
- 2021. november 16.: 7:00-10:00
- 2021. november 17.: 7:00-10:00 és 14:00-16:00
Pótbefizetés: - 2021. november 22-23-24. 8:00-14:00
Pótbefizetés helyszíne: Sajószentpéteri Városgondnokság (3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 35.)
Sajószentpéteri Városgondnokság
KÖSZÖNET
Kedves Partnereink!
A MÓRA 1986. ALAPÍTVÁNY nevében szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akik az adójuk 1%-át nekünk adták a 2020-as évben.
Ez 90 349,- Ft-al gazdagította iskolánkat.
A felajánlott összeget tanulóink jutalmazására használjuk fel.
Köszönettel: Molnár Ildikó,
a Móra 1986. Alapítvány elnöke
A Magyar Népmese Napja
Iskolai projektbeszámoló
2021. szeptember 30-án hagyományainkhoz híven idén is megrendezhettük iskolánkban a mesenapi projektünket.
Az elmúlt 2 év korlátozásai után idén óvatosabban kezdtem a nap szervezését: többször is tájékozódtam a lehetőségekről. Így kaptam újra igen választ arra a kérdésemre, hogy lehet-e forgószínpad- szerűen lebonyolítani a napot.
Előzetes feladatként készítettem 2 plakátot. Az egyik az alsósokat szólította meg egy meserajz elkészítésére, melynek címe „Az én váram”. Az alkotást a fantáziájukra bíztam, a technikája vegyes, a mérete A4. A másik plakátot a felső tagozatos diákoknak szólt, amiben meseírásra buzdítottam őket. 1-2 oldalas önálló alkotásokat kértem kézzel írva vagy gépelt változatban. Mindkét pályázati anyagot iskolánk közösségi portálján is megjelentettem.
Az alsós kollégákkal szeptember közepén közösen döntöttünk a feladattípusokról. Ezt követően egy részletes tervezetet adtam át emailben, majd papír alapon a kollégáknak. Kértem, hogy alapos átolvasás után jelezzenek vissza, ha észrevételük, kérdésük van a forgatókönyvvel kapcsolatban. Fontosnak tartom a családokkal való szoros kapcsolattartást, ezért lehetőségként vázoltam fel a kollégáknak, hogy osztályonként hívjanak meg 1-1 szülőt mesélésre, a mesenapon való részvételre előadóként.
A forgatókönyv tartalmazott egy ún. menetrendet is. Ennek megírásához átnéztem a kollégák órarendjét, figyelembe vettem a reggeli és az ebéd időpontjait. Így született meg az a megoldás, hogy 8-9 óráig ún. Ráhangolódás órán a tanulók az osztályfőnökükkel beszélgetnek a mesékről, Benedek Elekről, meséket olvasnak, meséket néznek szabadon. Ehhez az órához segítségképpen egy prezentációt készítettem, melyet emailben átküldtem a kollégáknak.
A feladatokat, állomásokat 20 percesre terveztem, 5 perces szünetekkel.
A feladatok a következők voltak:
- A „Kézműves foglalkozás” keretein belül az első osztályosok állatos ujjbábot készítettek színezéssel, nyírással. A 2. és 3. osztályosok papírból nyírással, ragasztással, színezéssel és hurkapálcára illesztéssel szintén állatos bábot készítettek. A 4.osztályosok tüzet okádó sárkányfejet készítettek gurigából és krepp papírból nyírással és ragasztással.
- A „Mesés karaoke” állomáson a csapatoknak ismert mesefilmek instrumentális zenéjére kellett énekelniük.
- A „Mesekvíz” állomáson a kolléga az osztályok képességeihez mérten válogatott interaktív feladatokat egy Sutori feladatgyűjteményből.
- Az „Óriás társasjáték törpéknek” állomáson az osztályterem padlójára ragasztott lapokon kellett végighaladniuk a játékosoknak a dobásoknak megfelelően. A Piros játékmezőre érve pedig a kérdésre válaszolni, vagy az utasításnak megfelelően továbbhaladni.
- Az „ügyességi” állomást a tornateremben tartottuk, ahol a tanulók különböző meseszereplők bőrébe bújva akadályokon keresztül haladtak a cél felé.
Az értékelés:
A feladatok elvégzéséért „lyukas garasokat” lehetett kapni. (Ezek kis lyukas kör alakú színes kartonlapokból készültek.) Az állomásfőnök dönthette el , hogy 1-1 feladatért hány garast ad. Szempont volt a jó magaviselet is. A lyukas garasokat osztályonként 1-1 perselybe gyűjtötték, melynek külön felelőse volt. Az utolsó feladat végrehajtása után minden osztály visszavonult a tantermébe, ahol az osztályfőnökük segítségével megszámolták azokat, majd értesítettek róla engem.
Az első három helyezést elérő osztály apró meglepetést kapott.
A rajzpályázatra beérkezett műveket kollégák segítségével szétválogattam. Osztályonként a 4 legmegragadóbb vár-alkotást pedig névvel ellátva kitűztem az iskolánk aulájában felállított paravánra. Így szeptember 30-án reggel már a tanulók gyönyörködhettek a szebbnél-szebb alkotásokban.
A „Tollpihe” meseíró pályázatra idén csak 3 alkotás született: egy-egy tanuló az 5., 6. és 8. évfolyamból. A kézzel írott „meséiket” digitalizáltam, kinyomtattam és a meserajz alkotások mellé kifüggesztettem.
A kiállításra került tanulóink alkotásait jutalmaztuk oklevéllel és apró tárgynyereménnyel.
Molnár Ildikó
2021. szeptember havi étkezési térítési díj beszedése
Tisztelt Szülők!
Tájékoztatjuk, hogy a 2021. szeptember havi étkezési térítési díj beszedése a Móra Ferenc Tagiskola portásfülkéjében az alábbi időszakokban történik:
- 2021. október 19.: 7:00-10:00
- 2021. október 20.: 7:00-10:00 és 14:00-16:00
Pótbefizetés: - 2021. október 26. 8:00-14:00
- 2021. október 28. 8:00-14:00
Pótbefizetés helyszíne: Sajószentpéteri Városgondnokság (3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 35.)
Sajószentpéteri Városgondnokság
Szabadon választható órák a 2021/2022-es tanévben
Amennyiben nem jelenik meg a kívánt tartalom, kérem töltse újra a weboldalt az (F5) billentyű lenyomásával.
Anyák napja 2021
TÁJÉKOZTATÁS
Tájékoztatjuk a Tisztelt Szülőket, hogy intézményünkben, a SKLÁI Móra Ferenc Tagiskolájában az 1.a, 3.a, 5.a, 5.b és 6.a osztály egyes tanulóit karanténba helyezték. Nekik az iskola igazolja a távollétüket.
Ezeknek a tanulóknak 2020. december 17-18-ra digitális oktatást biztosít az iskola!
KOMPLEX ALAPPROGRAM
Intézményünkben, a SKLÁI Móra Ferenc Tagiskolájában 2020/21-es tanévtől kezdődően felmenő rendszerben bevezetésre került a Komplex Alapprogram. A programról általánosan bővebben itt olvashatunk.
A program beindítását megelőzte a pedagógusok sokrétű felkészítése: akkreditált tanfolyamokon ismerkedtek meg a programmal, a differentált heterogén csoportmunkával, a Komplex Instrukciós Programmal, valamint a KAP alprogramjaival- a logika alapú, az életvitel alapú, a testmozgás alapú, digitális alapú, valamint a művészeti alapú alprogramokkal.
Intézményünk Pedagógiai Programjában a változtatások elolvashatók, most csak a legfontosabbakról írok.
Minden hét hétfőjének első órája az első és az ötödik évfolyamon ún. "Ráhangoló" órával kezdődik. A téma a címből ered: a hét feladataira való motivációs eszközöket rejti. Ugyanezek évfolyamokon minden tanóra 10%-át komplex, 10%-át DFHT, másik 10%-át DFHT-KIP-es tanórák jelentik. Ezeken a tanórákon a tanulók megtanultak heterogén csoportokban dolgozni ."A speciális munkaszervezés lehetőséget ad a pedagógusnak arra, hogy a feladatok sikeres végrehajtása érdekében megtanítsa a gyerekeket a csoporton belüli együttműködési normákra, a munkában a meghatározott szerepek elsajátítására. A tanárnak az óra során alkalma nyílik a csoport egésze és a csoporttagok egyedi munkájának követésére, és az osztályon belüli hierarchikus rendnek a megváltoztatására, mely alapjában véve felelős a csoporton belüli egyenlőtlenség kialakulásáért."(K. Nagy Emese)
A program megvalósítása természetesen még gyerekcipőben jár nálunk. Próbáljuk alkalmazni, próbáljuk tanulni, tanítani. Az eddigi személyes tapasztalatom azt mutatja, hogy a tanulóknak tetszenek a KIP-es órák, szeretik a csoportmunkákat, a csoport- és egyéni feladatokat.
Az alábbi fotók egy 5-es ének órán készültek.
Délutánonként a napközi keretein belül lehetőséget biztosítunk tanulóinknak, hogy naponta más és más alporgrami foglalkozásokon vegyenek részt.
Az alábbi fotók egy Életvitel alprogrami foglalkozáson készültek. A témánk a gyógynövények voltak.
Szintén délutánonként kerül megvalósításra az ún. "Te órád". Ez jelenti a különböző felzárkóztató/tehetséggondozó foglalkozásokat, differenciált képességfejlesztő órákat, napközis foglakozásokat.
A szakirodalom azt mondja, a programnak kb. 5 év múlva lesz pozitív hozadéka. Reméljük a legjobbakat!
Molnár Ildikó
JÁRVÁNYÜGYI HELYZETJELENTÉS
Tisztelt Szülők!
A kialakult járványhelyzetre tekintettel, a rémhíreket megelőzendő, a mai naptól (2020. 11. 04.) hivatalos tájékoztatást nyújtunk folyamatosan az intézményben előforduló igazolt Covid 19 pozitív esetekről.
Az intézmény vezetése és dolgozói mindent megtesznek az iskolában a járványügyi rendelkezések betartását és betartatását illetően:
- az intézmény területére csak az iskola dolgozói és tanulói léphetnek be testhőmérséklet mérést, maszkviselést és fertőtlenítést követően
- szigorúan ellenőrizzük az iskola közösségi tereiben a távolságtartást és a maszkviselést
- teremváltások esetén mindenkor fertőtlenítést végzünk
- az étkezések alkalmával külön járványügyi szabályokat állítottunk fel
- tanulóinkat folyamatosan figyelemmel kísérjük, s napközbeni megbetegedés esetén az intézmény járványügyi szabályait követve, a beteg gyermeket az orvosi szobában elkülönítjük, a szülőt azonnal értesítjük
- az őszi szünetben a takarítók teljeskörű nagytakarítást, fertőtlenítést végeztek
- a Móra Ferenc Tagiskola átadása megtörtént, a tanulók birtokba vették az iskolát, s ezzel megszűnt a Hunyadi Tagiskola és a Székhelyiskola zsúfoltsága
- a Kossuth Lajos Iskola 4 tanterme alapos tisztasági festést követően kerül átadásra a Kossuthos diákoknak
- a Hunyadi iskola közössége is birtokba veheti a 2. emeleti 5 tantermet a teljeskörű fertőtlenítést és részleges tisztasági festést követően.
A felsorolt intézkedések következtében, valamint pedagógusaink fegyelmezett magatartását követően iskolánk pedagógusai és alkalmazottai között nincs igazolt Covid 19 fertőzött.
A mai napon a Székhelyintézmény tart nyilván 3 igazolt Covid 19 fertőzött tanulót, akiknek megbetegedését a szülő jelezte az őszi szünetben. A fertőzés a családból eredt. A tanulók otthonukban gyógyulnak.
Sajószentpéter, 2020. november 04.
TÁJÉKOZTATÁS
2020. október 28-án hivatalosan is átadásra került a felújított iskolánk!
2019. szeptember 1-jén nem a megszokott helyünkön kezdhettük a tanévet, ugyanis a Kazincbarcikai Tankerületi Központ sikeresen pályázott az EFOP-4.1.2-17-2017-00114 "A Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola Móra Ferenc Tagiskola infrastrukturális fejlesztése Iskola 2020" pályázatára. Az eltelt több, mint egy év alatt tanulóink 3 telephelyen voltak elhelyezve. A hosszú és nehéz időszakot sikeresen átvészeltük. Köszönhető ez Sajószentpéter Város Önkormányzatának, aki a Somogyi úti épületet alakította át két tanteremmé, valamint iskolabuszt biztosított számunkra, ezzel is csökkentve a szülők terheit. Köszönet a Hunyadi Tagiskola, a Kossuth iskola vezetőségének, pedagógusainak, hogy helyet adtak számunkra, így biztosítva volt a zökkenőmentes oktatás. Köszönjük!
A pályázati fejlesztés a tanulóinkkal szembeni egyéni bánásmód szélesebb területeit biztosítja, valamint lehetőséget nyújt a tanulói lemorzsolódás csökkentésének támogatására.Legfőbb cél a minőségi, korszerű és a feladatelátási hely tanulólétszámát tekintve a hosszútávon fenntartható nevelési-oktatási környezet megteremtése.
Bízom benne, hogy tanulóink vigyázzák, óvják majd az új környezetünket, ahol öröm lesz a tanulás, hisz az épület infrastrukturálisan magasan felszerelt lett. Már csak egy valami hiányzik: a tanulók, a gyermeki zsivaly, amely élettel tölti meg az iskolát.
Találkozunk tehát 2020. november 02-án, hétfőn a MÓRA iskolában!
SAJÓSZENTPÉTERI ZÖLD ÉLETTÉR PROGRAM
Iskolánk 7. évfolyamos tanulói 2020. október 19-én aktívan részt vettek a Sajószentpéteri Városi Önkormányzat településszépítési akciójában. Ennek megfelelően a Móra lakótelep, a SPAR üzlet , valamint a Fecske szög és Gedely utcában ültettek fákat, cserjéket. 8 darab kislevelű hárs, 1 szomorúfűz , 140 darab kerti gyöngyvessző , 3 turkesztáni szil, 20 darab vérszilva és 4 darab boróka bokor került szakszerűen a földbe. Az akció remek lehetőséget biztosít a gyerekek, a városunk felnövekvő generációi számára az ökoszemlélet kialakítására. A fa- és cserjeültetés gyakorlata alatt elméleti oktatást is kaptak tanulóink. Elmondhatták saját tapasztalataikat, véleményüket a zöld növényzet egészségre gyakorolt hatásáról, rövid és hosszú távú hatásairól.
„Ültess fákat. Életben maradásunk két igen fontos elemét adják nekünk: oxigént és könyveket.”
A. Whitney Brown
Molnár Ildikó
A Magyar Népmese Napja
Idén 2020. szeptember 30-án az előző évektől eltekintve másképp, szűkösebb környezetben emlékeztünk meg a Magyar Népmese Napjáról.
Az egyszerűbb, szűkösebb megemlékezésnek 2 oka is volt. Az egyik a koronavírus miatti szabályozások, korlátozások betartása. Ennek értelmében az eddigi jól bevált projektek leszűkültek osztályszintre, az állomások, feladatok kihagyásával. A másik ok külső technikai jellegű volt.
Minden kolléga kapott egy digitális csomagot, mely több anyagot, feladatot, játékot tartalmazott. A kolléga döntötte el, melyiket választja, az osztályához mérten. A mesékről általában, azok csoportjaival egy prezentáción keresztül ismerkedhettek meg a gyerekek. A ppt. a mesetípusokat 1-1 beleillesztett mesével színesítette. Mesetotóban a gyerekeknek a legismertebb rajzfilmek kezdő zenéjét kellett felismerniük, valamint képek alapján felismerni a meséket. Idén sem maradhatott el az "Óriás társasjáték törpéknek" című játékunk. Most a kérdések általános meseismeretekre vonatkoztak. A gyerekek ezt élvezték a legjobban, több kört is lejátszottunk. Új elemmel is gazdagodott az idei mesenap. A testnevelés tanárbácsink, Ákos bácsi néptáncos múltját kihasználva a gyerekek az aznapi testnevelés órán a néptánc alaplépéseit tanulhatták meg. Sok ügyes lábbal találkoztunk!
Köszönöm minden kollégám szorgos, kitartó munkáját! Remélem jövőre minden folytatódik a már megszokott ütemben.
Molnár Ildikó
Köszönet
Kedves Támogatóink!
2020. szeptemberében tájékoztatást kapott a NAV-tól iskolánk alapítványa, a "Móra 1986." Alapítvány a 2019-es évben felajánlott szja 1%-ról. Az idén 109989 forinttal járultak hozzá Önök intézményünk gyermekeinket segítő programjaihoz.
Köszönjük szépen a felajánlásokat!
A következő évben is számítunk a támogatására!
Tisztelettel: Molnár Ildikó, a "Móra 1986."Alapítvány elnöke
Kérjük támogassa iskolánk alapítványát adójának 1%-ával!
"Móra 1986." Alapítvány
Adószám:
18418835-1-05
Támogatását köszönjük!
Szabadon választható órák
2019/2020-es tanév
Intézmény neve: Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola Móra Ferenc Tagiskolája
Szabadon választható órákra fordítható órakeret:
Szabadon választható óra megnevezése |
Tanító, vagy tanár neve |
Szabadon választott órák évfolyama |
Részt vevők száma (csoportonként) |
Óraszáma
|
Angol nyelv |
Jánosdeák Ágnes |
1. a. |
17 |
1 |
Informatika |
Tőkéné Szabó Viktória |
1. a. |
20 |
1 |
Angol nyelv |
Jánosdeák Ágnes |
2. a. |
24 |
1 |
Informatika |
Tőkéné Szabó Viktória |
2. a. |
24 |
1 |
Angol nyelv |
Jánosdeák Ágnes |
3. a. |
23 |
1 |
Informatika |
Tőkéné Szabó Viktória |
3. a. |
23 |
1 |
Angol nyelv |
Jánosdeák Ágnes |
4. o. |
19 |
1 |
Német nyelv |
Román Péterné |
4. o. |
16 |
1 |
Magyar nyelv és irodalom |
Tóth László Péterné |
4. a. |
17 |
1 |
Magyar nyelv és irodalom |
Petes Viktória |
4. b. |
18 |
1 |
Vizuális kultúra |
Károlyiné Fazekas Ágnes |
5. a. |
14 |
1 |
Matematika |
Kamasinszkiné Szabó Edit |
6. o. |
14 |
1 |
Vizuális kultúra |
Károlyiné Fazekas Ágnes |
6. o. |
14 |
1 |
Kelt: Sajószentpéter, 2019. május 13.
Perényi Barnabás
intézményvezető
Sajtóközlemény
A projekt címe: |
„A Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola Móra Ferenc Tagiskolája infrastrukturális fejlesztése Iskola 2020” |
A projekt azonosító száma: |
EFOP – 4.1.2 -17 – 2017 – 00114 |
Megvalósítás időszaka: |
2018. 04. 10. – 2020. 06. 10. |
A projekt összköltsége: |
691 794 999 Ft |
A támogatás mértéke: |
100% |
„A Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola Móra Ferenc Tagiskolája infrastrukturális fejlesztése Iskola 2020” című projekt keretében a Kazincbarcikai Tankerület 691 794 999 forint vissza nem térítendő támogatást nyert.
A megvalósítandó projekt célkitűzése az iskola eredményességének, a szolgáltatások minőségének javítása, a korai iskolaelhagyás intenzitásának csökkentése. A tervezett beruházás megteremti a lehetőséget a minőségi befogadó oktatási környezet és hatékony nevelés infrastrukturális hátteréhez.
A Széchenyi 2020 program keretében az EFOP–4.1.2–17–2017–00114 kódszámú projektnek köszönhetően megvalósuló fejlesztés eredményeképpen kialakításra kerül egy informatikai szaktanterem, valamint egy fejlesztő foglalkozások megtartására alkalmas helyiség. Sor kerül az épület energetikai korszerűsítésére, a meglévő aula bővítésére, mellékhelyiségek, vizesblokkok felújítására. A fejlesztés sikeres megvalósítását a kapcsolódó szakértők és szolgáltatók segítik.
A Kazincbarcikai Tankerületi Központ a projekt keretében kívánja még eredményessebbé tenni az intézményt, illetve emelni az inkluzív oktatás és az iskola által nyújtott szolgáltatások színvonalát.
Képek az iskola jelenlegi állapotáról
Magyar Népmese napja- Rajzpályázat
Iskolánkban immár 5. alkalommal megrendezésre került a Magyar népmese napja. Ennek alkalmából rajz és meseíró pályázatot hirdettünk.
A díjazottak a következők:
„Tollpihe”
meseíró pályázat
díjazott munkái
2018. október 13.
Tardi Krisztina:
A kutyakeksz
Egyszer volt, hol nem volt, volt egy öregasszony. Annak volt egy kiskutyája. A kiskutya egyszer megéhezett, s így szólt a gazdájához: - Vau-vau, kisgazdám. Van egy jó ötletem. Csináljunk együtt kutyakekszet!
Így felelt a gazdája: -Csak egy baj van, elfogyott a lisztünk.
-Vau-vau! Miért kell a liszt a kutyakekszbe?-kérdezte a kiskutya.
-Azért, kiskutyám, mert anélkül nem tudok tésztát dagasztani-válaszolta a gazdasszony- Ne félj, kiskutyám, menj el a boltba, kérdezd meg a boltos nénit, hány aranytallérba kerül a liszt!
A kiskutya úgy is tett. A boltból hazajövet így szól:-Öt aranytallérba kerül a liszt.
-Na, kutyuskám! Itt van az öt aranytallér. Menj a boltba, vegyél belőle lisztet!
A kutyus hozta is hamar a lisztet. Azon nyomban nekiálltak tésztát dagasztani, majd kutyakekszet sütni. Lett is belőle hét nagy adaggal. Mikor kisült, a gazdasszonynak az jutott eszébe, készít a kekszhez egy kis teát is. Amikor az is elkészült, a kutyus boldogan csaholta:-
--Vau-vau, ez nagyon finom lett!-nyalogatta a száját.
-A tea is nagyon finom lett!-mondta örömmel a gazdasszony.
-Sütünk holnap is?-kérdezte a kutyus izgatottan.
-Persze! Addig sütünk, amíg el nem fogy a liszt-nyugtatta meg a kiskutyáját.
-Majd akkor újból elmegyek a boltba!-válaszolta vidáman a kutyus és gazdájához bújt.
Ha a keksz el nem fogyott volna, az én mesém is tovább tartott volna.
Jaskó Martin:
Ami a szíveden
Sokan mondják, hogy ami a szíveden az a szádon. Szeretnék bemutatni egy a fiút, aki élete során rettentően sokat csalódott, harcolt, találkozott a nagybetűs élettel.
1900.06.18-án megszületett Pál. Nagyon szegény családból származott. Egy gazdag család istállójában éltek. Anyja 5. gyermeke. A kicsi Pál már 5 évesen megismerte a fájdalmat. Apja életét vesztette, így Pálnak is dolgoznia kellett. Anyja 10 évesen elküldte egy földesúrhoz istálló körüli munkát végezni. Talán nem is volt ez olyan rossz, hiszen Pál megismerkedett egy idős mesterrel, akit sokan úgy emlegettek: "a ház mestere". Éppen a mester műhelye felé sepregetett Pál, mikor egyszer megszólította az öreg:– Hé, te legény! Mesélj magadról valamit!
A legény órák hosszat mesélte a szomorú életét.
Míg egyszer megszólalt az öreg :-Fiam, AMI A SZÍVEDEN, AZ A SZÁDON...
A fiú nagyon az agyába véste ezt a mondatot. Mindennap beszélgettek az öreg mesterrel. Teltek-múltak a napok, 1912-ben az öreg mester elhalálozott. A fiú elkeseredett, úgy érezte, ha az öreg nincs ott, akkor már ő sem marad tovább. Így a fiú elindult szerencsét próbálni. Találkozott útja során rengeteg megpróbáltatással. Napokig lehetne róla mesélni. Én a fiú legjelentősebb eseményét mesélem el.
1914-ben kitör az első világháború. Minden erőre szükség volt a fronton, a fiút besorozták. Majd hamar látták ügyességét, becsületét, őszinteségét. /Talán az öreg mester jelmondatának volt köszönhető./ A fiú alig volt 15 éves, mikor kinevezték tábornoknak. A háború során megmentett rengeteg embert. Köztük egy családot is, ahol élt a 18 éves Adél. Nagyon megtetszett neki. Egyik este a fiatal tábornok találkozott vele. Az érzés kölcsönös volt. Így hát egy nagyon nagy szerelem lett az ő kapcsolatuk. Adél a tábornokot bemutatta családjának. Másnap Pál így szólt Adélhoz: "Én nem érzem itt magam jól, túl szegényes a környezetetek." Adél ekkor nagyon megharagudott. A tábornokot pedig elszégyellte magát. Mivel nagyon szerették egymást, ez nem szabhatott gátat a kapcsolatuknak, kibékültek. Később ,a most jó módú tábornoknak eszébe jutott, hogy ő is szegény családba született. Mikor véget ért a világháború, meglátogatták Pál családját. Szomorúan tapasztalta, hogy azóta is az istállóban él édesanyja. Pál tett ellene, jelentős anyagi segítségével sikerült édesanyjának megélhetést biztosítania. Pál Adéllal 1942-ig élt boldog párkapcsolatban. A boldogságuknak egy Pál elleni merénylet vetett véget. Adél özvegyként egyedül élte életét 1952-ig.
A hangsúlyt az ” Ami a szíveden az a szádon” jelmondatra fektetném. Talán nem mindig jó kimondani mindent mindenkinek. Mert a véleménye nem biztos, hogy mindenkinek egyforma. Ezért jobb néha csendben maradni.
Varga Dávid:
Iskolai emlékek-kicsit másképp
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer két fiú. Ez a két fiú már kiskoruk óta jóban voltak egymással, mindig együtt játszottak, mindent együtt csináltak.
Ez a két fiú iskolás lett.
Alsó tagozatba még fiatalok voltak és naivak, nem láttak a sorok között.
Aztán egyre nagyobbak lettek, és kezdték sejteni, itt bizony valami nem jó.
-Minek nekem a földrajz?!
-Minek nekem a kémia?!
Tették fel maguknak a kérdést.
-Miért kell ezt tanulom, engem ez nem is érdekel!
A két diák rájött, ez a rendszer nem megfelelő számukra, és a jövő generációira nézve se kedvező. Olvastak arról, hogy rengeteg országban teljesen másképp csinálják az egészet. Odafigyelnek, mit szeretnek csinálni a gyerekek.
S kedves diákok! Ha azt gondoljátok az iskola rossz, nehéz és unalmas, gondoljatok bele, ez csak rosszabb lesz!
Napi 6-7 óra. Ez rengeteg. Ti ebben még benne lesztek jó pár évig. Nem akarlak titeket elszomorítani, de sajnos ez a valóság.
De ez a két diák vért izzadva megtanulta a földrajzot és a kémiát, mert nem lehetetlen. Aztán, hogy a hidrogén jellemzése miben fogja őket segíteni, azt nem tudjuk. De sikeresen megtanulták.
Mert a szemük előtt lebeg a cél, hogy majd azt csinálják a jövőben, amit szeretnek vagy szeretni fognak.
Ez a két diák nemsokára itthagyja az iskolát, eddig 7, de remélhetőleg 8 sikeres év után. 2 remek diákot fog elveszíteni az iskola, akiket már nem fog tudni helyettesíteni senki. Ez a két diák szobrot érdemel.
Kedves diákok! A fejetekben ez a két név maradjon meg úgy, hogy az iskola történetének 2 legjobb, legokosabb, legszerényebb diákjai: Martin és Dávid!
Aki nem hiszi, járjon utána!
Kutatók Éjszakája 2018
Idén már harmadszor látogattunk el a Miskolci Egyetemen rendezett Kutatók Éjszakája nevezetű programra. Évről évre egyre több tanulóval érkezünk. A gyermekek nagyon szeretik ezeket a programokat, érdeklődve vesznek részt az előadásokon, a látványos kísérletek megtekintésén.
Sok új ismerettel bővíthetik a tudásukat. Próbálunk mindig más programot, helyszínt választani nekik.
A Karok programjainak köszönhetően a résztvevők ki is próbálhatják az anyagok különféle felhasználását. Öntöttünk ólom mentes katonákat, a műanyagkupak újra hasznosításába is betekinthettünk és 3D-és nyomtatás technológiájával is gazdagabb lett ismeretünk.
De ez csak néhány példa a sok színes program közül, amik közt kedvünkre válogathatunk az érdeklődő tanulóink számára.
Reméljük jövőre is ilyen nagy létszámban és ilyen lelkesen újra részt vehetünk az éjszakai programon!
Tisztelt Szülők!
Tagintézményünkben a 2018/2019-es tanév első félévében a szülő értekezleten az alábbi időpontokban kerülnek megszervezésre:
1. osztály szeptember 04. ( kedd) 16:00
2. osztály szeptember 13. (csütörtök) 16:00
3. a osztály szeptember 19. (szerda) 15:30
3. b osztály szeptember 14. (péntek) 15:30
4. osztály szeptember 12. (szerda) 15:30
5. a osztály szeptember 11. (kedd) 16:00
5. b osztály szeptember 11. (kedd) 16:00
6. a osztály szeptember 10. (hétfő) 16:00
6. b osztály szeptember 11. (kedd) 15:30
7. osztály szeptember 12. (szerda) 16:00
8. osztály szeptember 14. (péntek) 15:30